Ginekolog - Katowice Osiedle Witosa

Ginekolog położnik Piotr Dyrda

Lekarz specjalista ginekologii i położnictwa, asystent Oddziału Położniczo-Ginekologicznego Szpitala w Pyskowicach. Podczas pracy na Oddziale zdobył bogate doświadczenie w operacjach pochwowych, m.in. przy problemie nietrzymania moczu oraz w leczeniu endometriozy - także endoskopowo z wykorzystaniem nowoczesnych metod (m.in. plazmy argonowej). Wykonuje również zabiegi plastyczne pochwy i sromu.

Certyfikowany kolposkopista, członek Polskiego Towarzystwa Kolposkopii i Patofizjologii Szyjki Macicy. Posiada certyfikat PTKIPSM potwierdzający specjalne umiejętności praktyczne w zakresie skriningu raka szyjki macicy w tym kolposkopii z biopsją.Interesuje się przyczynowym leczeniem niepłodności oraz zaburzeń cyklu miesięcznego. Ukończył kurs FEMM Fertility Education and Medical Management. Nieustannie doskonali swój warsztat uczestnicząc w licznych kursach i szkoleniach w Polsce i na świecie.

Więcej informacji o specjaliście znajdziesz na portalu ZnanyLekarz.pl.

Lekarz Piotr Dyrda

Rezerwacja wizyt ginekologicznych

Rezerwacja konsultacji z ginekologii estetycznej

W NL Clinic w Katowicach możesz zapisać się na wizytę do specjalisty w zakresie różnych problemów i chorób ginekologicznych takich jak:

●      Menopauza

●      Nietrzymanie moczu

●      Problemy estetyczne okolic intymnych

●      Endometrioza

●      Nadżerki szyjki macicy

●      Mięśniaki macicy

●      Zespół policystycznych jajników PCOS

●      Bolesne miesiączkowanie

●      Niepłodność

●      Patologia ciąży

●      Dysplazja szyjki macicy

●      Cukrzyca ciążowa

●      Anemia w ciąży

●      Nadciśnienie tętnicze w ciąży

●      Bóle w ciąży

●      Choroby ginekologiczne u dzieci

Specjalizuję się w :

Leczenie niepłodności

Bezpłodność to problem coraz większej liczby par. Kluczowa jest diagnostyka przyczyn niepłodności oraz dobranie odpowiedniej terapii. Pamiętajmy, że może ona dotyczyć zarówno kobiet, jak i mężczyzn. Ważne jest tu holistyczne podejście lekarza ginekologa, polegające na leczeniu przyczynowym, a nie tylko objawowym. Dzięki temu traktujemy pacjenta całościowo i staramy dotrzeć do źródeł problemu, a nie tylko zaleczać konsekwencje dolegliwości.

U kobiet jedną z najczęściej wykorzystywanych metod leczenia bezpłodności jest kuracja hormonalna, czyli stymulacja owulacji. Jest rekomendowana pacjentkom w przypadku, gdy diagnoza potwierdza, że problemy z zajściem w ciążę wynikają z zaburzeń owulacji (całkowity brak jajeczkowania, nieregularne cykle, niewydolność ciałka żółtego), endometriozy, chorób tarczycy, ale również w sytuacji, gdy niemożliwe jest określenie przyczyn niepłodności.

W klinice medycyny w Katowicach dobór metod leczenia bezpłodności poprzedza zawsze szczegółowy wywiad, badania i diagnoza. Dzięki temu nasi pacjenci poznają przyczyny zaburzeń płodności, a terapia jest odpowiednio celowana.

Prowadzenie ciąży

Ciąża to bardzo ważny okres w życiu kobiety i istotne jest, żeby czuła się w tym czasie zaopiekowana, bezpieczna i była pod opieką dobrego specjalisty. Coraz więcej pacjentek, które są ubezpieczone w Narodowym Funduszu Zdrowia decyduje się na prowadzenie ciąży w prywatnym gabinecie ginekologicznym. Dzięki temu mają większy komfort, mogą szybko umówić się na wizytę, są w stałym kontakcie z lekarzem i z całym zespołem specjalistów.

Niestety, taka opieka często wiąże się z wysokimi kosztami, a pacjentki obawiają się tego, że wszystkie zlecane badania będą także musiały dodatkowo opłacać. Nie wiedzą czy lekarz będzie mógł im wypisać zwolnienie, skierować na USG, badania prenatalne czy zlecić niezbędna diagnostykę. Aby rozwiać te wątpliwości zapraszamy do kontaktu z NL Clinic - szczegółowo wyjaśnimy przyszłej mamie w jaki sposób wygląda to w naszej Klinice medycyny w Katowicach i umówimy spotkanie z naszym specjalistą ginekologiem-położnikiem.

Leczenie nietrzymania moczu

Coraz więcej kobiet ma problem z nietrzymaniem moczu, które dotyczy nie tylko pań w okresie okołomenopauzalnym i po klimakterium, ale też młodych mam czy sportsmenek. Na szczęście współczesna ginekologia i medycyna estetyczna zapewniają szybkie i skuteczne leczenie nietrzymania moczu.

Najczęściej pacjentki dotyka wysiłkowe nietrzymanie moczu (WNM), które pojawia się na skutek osłabienia mięśni dna miednicy. W takim wypadku tzw. popuszczanie pojawia się podczas aktywności fizycznej, ale też przy kaszlu, kichaniu czy… śmiechu. Jeszcze niedawno traktowane było jako wstydliwa dolegliwość, z którą trzeba nauczyć się żyć. Podobnie z resztą traktowano nietrzymanie moczu po porodzie, którego przyczyną jest rozciągnięcie mięśni obejmujących także cewkę moczową.

Przyczyny nietrzymania moczu mogą być rożne, ale dobra wiadomość jest taka, że tę dolegliwość dziś leczy się szybko i skutecznie. Takie zabiegi wykonujemy w klinice medycyny estetycznej w Katowicach, gdzie specjaliści wykorzystują w tym celu m.in.  technologię radiofrekwencji. Pozwala to wykonywać zabiegi ginekologii estetycznej w sposób bezpieczny, małoinwazyjny i komfortowy dla pacjentki.

Ginekologia estetyczna

Zabiegi ginekologii estetycznej to prawdziwa rewolucja w medycynie. Mają one na celu nie tylko poprawę wyglądu okolic intymnych, ale przede wszystkim zwiększenie komfortu kobiety i poprawę jakości jej życia seksualnego. Na skutek ciąży i porodów, wahań hormonalnych zachodzących w okresie menopauzy i przebytych chorób, w obrębie pochwy i warg sromowych zachodzi wiele trwałych zmian, które negatywnie wpływają na jakość i komfort codziennego życia. Ginekologia estetyczna to odpowiedź na potrzeby kobiet, która zapewnia rozwiązania problemów takich jak .m.in.:

●      suchość pochwy,

●      przerost warg sromowych,

●      nietrzymanie moczu,

●      uszkodzenia poporodowe,

●      zaburzania czucia w obrębie pochwy,

●      wiotkość i starzenie się skóry w okolicach intymnych.

Zabiegi ginekologii estetycznej w NL Clinic

W naszej klinice medycyny estetycznej i kosmetologii w Katowicach możesz umówić się na wybrane zabiegi ginekologii estetycznej. Pracujemy na najnowocześniejszym sprzęcie wykorzystującym radiofrekwencję oraz zaawansowaną technologię frakcyjną. W naszej ofercie znajdują się skuteczne i bezpieczne zabiegi, w tym:

●      labioplastyka (plastyka warg sromowych) przy użyciu najnowocześniejszej radiofrekwecjencji,

●      rewitalizacja pochwy,

●      nici PDO,

●      rewitalizacja warg sromowych.

Terminy wizyt do ginekologa w Katowicach zarezerwuj on-line

Wizyty ginekologiczne w NL Clinic:

Poniedziałek 16:00 – 20:00

Czwartek 16:00 – 20:00

Sobota 10:00 – 14:00

Zabiegi labioplastyki leczenie nietrzymania moczu umawiane są na konsultacjach.