IMPLANTY STOMATOLOGICZNE

W czym tkwi bezkonkurencyjność implantów stomatologicznych?

Implanty stomatologiczne, zwane wśród dentystów również wszczepami śródkostnymi, to rodzaj protez stosowanych w przypadkach braków w uzębieniu i najnowocześniejsza alternatywa dla tradycyjnych metod leczenia protetycznego.

Rosnąca w ostatnich latach popularność implantów jest wynikiem  ich nieinwazyjności i całkowicie naturalnego wyglądu, jaki przywracają. Materiałem, z którego wykonuje się implanty, jest obojętny dla ludzkiego organizmu i niezwykle wytrzymały na obciążenia tytan, natomiast ich forma, kształt i kolor nie różnią się niczym od normalnych zębów. Nie istnieją również ograniczenia dotyczące liczby implantów, które mogą zostać wszczepione.

Największą zaletą implantów stomatologicznych jest to, że są całkowicie niewidoczne i znakomicie spełniają funkcję naturalnych, zdrowych zębów. Dodatkowo implanty cechują się wyjątkową trwałością i żywotnością oraz mogą stanowić podparcie pod tradycyjne mosty lub protezy.

O tym, że jest to jeden z przełomowych wynalazków w stomatologii niech świadczy fakt, że pierwsze implanty wszczepione w 1965 przez szwedzkiego uczonego prof. Per-Ingvar Branemarka służą z powodzeniem do dzisiaj, pozwalając wysnuć wniosek, że mogą pełnić funkcję zdrowych zębów dożywotnio. Czy jednak implanty są dla każdego?

Komu można wszczepić implanty?

Zasadniczo nie istnieją przeciwskazania do założenia implantów zdrowej, dorosłej osobie, jednak mogą oczywiście pojawić się czynniki stojące na przeszkodzie takiemu zabiegowi. Aby je zidentyfikować, dentysta prowadzący musi przeprowadzić wnikliwy wywiad z pacjentem. Warto przygotować się zwłaszcza na dwa pytania:

1. Czy pacjent cierpi na cukrzycę, choroby krążeniowe, osteoporozę lub choroby stawów? Te stany chorobowe mogą wymagać podjęcia przez pacjenta i lekarza dodatkowych kroków lub badań przed zabiegiem.

2. Czy pacjent pali papierosy? Palacze mogą zdecydować się na implanty dopiero po pół roku od obowiązkowego w takim przypadku rzucenia palenia, ponieważ nałóg tytoniowy zwiększa ryzyko odrzucenia wszczepów.

Badania diagnostyczne, którym pacjent musi się poddać obowiązkowo przed podjęciem decyzji przez lekarza prowadzącego, mogą wykazać też, czy posiada dostateczną ilość kości do wszczepienia implantu, choć dziś można rozwiązać ten problem poprzez tzw. Sterowaną Regenerację Kości. Wspomniane badania to m.in. badania radiowizjograficzne, tomograficzne czy pantomograficzne.  Jeżeli nic nie stoi a drodze, można wszczepić implant.

Na czym polega wszczepienie implantu?

Mówiąc najprościej, zabieg ten polega na tym, że dentysta – chirurg najpierw odwarstwia błonę śluzową, następnie wywierca niewielkie otwory w kość wyrostka zębodołowego, w które wkręca w te miejsca implanty z biozgodnego tytanu, a na końcu zszywa śluzówkę. Czas profesjonalnie przeprowadzonego zabiegu bez komplikacji to około godzina. Wszczepianie implantu natychmiast po usunięciu zęba nie jest częstą procedurą, ale przy sprzyjających warunkach anatomicznych i tkankowych – możliwą.

Po założeniu implantu można zastosować rozwiązania tymczasowe do wygojenia się miejsca zabiegu.

Ponieważ organizm ludzki toleruje tytan wyjątkowo dobrze, po kilku miesiącach od wszczepienia implantu następuje jego zrost z kością. Wówczas można też wykonać na nim odpowiednią budowę protetyczną. Tak stabilny fundament z powodzeniem pełni funkcję normalnego, zdrowego zęba, mogącego również stanowić podstawę dla protezy, korony lub mostu, gdy pacjent nie chce szlifować własnego zęba.

Korzyści wynikające ze założenia implantów są nieograniczone. Implanty to rozwiązanie najnowszej generacji, wykazujące nie tylko pozytywny efekt na stan całego zgryzu, ale przede wszystkim na komfort psychiczny pacjenta. Implanty stomatologiczne są nie do odróżnienia od normalnych, zarówno za sprawą wyglądu, jak i pełnionej funkcji.

W NL Clinic oferujemy kilka systemów implantologicznych od niedrogich, po klasy premium, w zależności od warunków anatomicznych  i możliwości finansowych pacjenta. Dobór odpowiedniego systemu implantologicznego, rodzaju protetyki odbywa się na konsultacji, podczas której pacjent otrzymuje również wstępną pisemną ocenę o zakresie koniecznych zabiegów i ich kosztach.